Vadå Doktorn?

När jag var hos mormor och morfar i Tisdags då jag skrev mitt teoriprov i karlstad
åt farmor och farfar lunch tillsammans med oss.
Så här lät en av konversationerna:

Farmor och mormor diskuterar hur man ska göra för att inte ljuset ska brinna ner sig i en grop.

Farmor: Men om du låter ljuset brinna i ca 1 timma första gången du tänder det
så blir det inte så..

Mormor:Ne men nu är det så att vi har en liten doktor som är här och släcker.
               Jag kan inte ha ljusen tända i mer än 15 min förens han är där och pillar.
(Mormor menar då morfar som är lite senil nu för tiden...)

Farmor förstår och skrattar lite tillsammans med mig och mormor.
Efter en liten stund frågar farfar:
- Men varör är det en doktor här och släcker era ljus?

Morfar blir förvirrad och undar också varför det är så?

Jag mormor och farmor skrattar gott igen och förklarar att det är morfar som är doktorn.

Morfar ler, stoppar ner finget i det tända ljuset och släcker det.


Kommentarer
Postat av: Hell on high-heels

haha dom är så söta=)

2007-11-29 @ 22:20:37
URL: http://somechatter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0