Snorigt värre

Ja här kan man snacka om otur, spårvagns otur...
Jag sitter trött på spårvagnen hem, efter dagens hårda slit på jobbet.
Spårvagnen stannar som alltid i Brunnsparken inget kontigt med det.
Då till min fasa helt oförberedd,
kommer det inte bara en barnvagn, och inte bara två barnvagnar utan Fem barnvagnar!
De fem snoriga ungarna skrek, skrattade och grät högt... Jag tänkte att de här kommer bli en lång resa... 
En av mammorna tog upp sitt barn och satte det bredvid sig på sätet.
Barnet ser då ganska nöjd ut och börjar titta ut genom fönstret.
Till min förvåning så börjar det stackars barnet suga, slicka och bita på den svarta gummilisten som sitter runt fönstret.  
Efter ca 10 minuters slickande utbrister mamman:
-Usch Nej, det kan vara smutsigt där!
Vadå kan vara smutsigt? Hela spårvagnen är en bakteriehärd

Efter det började den mamman läsa en bok, alla på hela spårvagnen satt tysta och lyssnade... varför?
Har folk inget bättre för sig? Var det inte därför mp3 uppfanns så man kunde slippa lyssna på andra människor och slippa vara trevlig bland folk?

I natt var den bästa natten på länge! I dag kan det bli en runda på stan, Who knows!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0