Konsigt!

Jag sitter här vid datorn hemma i vardags rummet.
Plötsligt hör jag ett svagt pickande, jag tittar upp och ut genom fönstret.
Nere vid fönsterkarmen sitter en liten svart, vit fågel. Den pickar lite till.
När jag reser mig upp och går fram till fönstret så sitter den kvar och tittar på mig.
Jag vänder mig för att ta fram kameran och ta ett kort.
Fågeln sitter kvar men precis när jag ska ta kortet flyger den.

Jag står kvar vid fönstret då kommer den lilla fågeln igen och flyger upp
precis vid mitt ansikte. Stannar kvar där en sekund och flyger sedan och sätter sig i trädet utanför.

image632
Är det Helen som vet att jag behöver henne nu.
Att hon visar att hon finns här hos mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0